Basında Dedezade Kapat Anasayfa » Basında Dedezade

Osman Gençer01Osman GENÇER

Salih Esen’in

40. yıl lokumu

Esen Plastik bu yıl sektördeki 40. yaşını kutluyor.

Yönetim Kurulu Başkanı Salih Esen, bu özel yılın hatırına bir farklılık düşünmüş.

Çok şık ve özel tasarlanmış bir kutu hazırlatmış.

İçine de Dedezade lokumlarından doldurmuş.

Bir lezzetli ki sormayın..

***

Fakat lokum, bana bir yerlerden tanıdık geldi.

Merak ettim araştırdım.

Meğer Türk Hava Yolları’nda ikram edilen lokumların aynısıymış.

Peki, bu eşleşme nasıl olmuş?

Onu da öğrendim.

THY Genel Müdürü Temel Kotil, geçen ay Ege Bölgesi Sanayi Odası’na yaptığı ziyarette, Oda Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar ile Meclis Başkanı Salih Esen’e bu lokumlardan hediye etmiş.

Lokumun lezzetinden etkilenen Salih abi de, Esen Plastik’in 40. yılı dolayısıyla iş ortakları ve dostlarıyla paylaşmaya karar vermiş.

Eğer hala kaldıysa, Esen’i arayıp istemenizi öneririm, çünkü gerçekten çok mükemmeller..

***

Sanayide 40 yıl dile kolay..

1976 yılında üç kişilik bir ekip ve 500 metrekarelik bir atölyeden yola çıkan Esen Plastik, günümüzün dev firmaları arasında yerini aldı.

Altyapı, üstyapı, zirai sulama sektörlerine yönelik ürettiği boru çeşitleriyle, sektöründe zirveye yükseldi.

İzmir ve Adana’daki 200 bin metrekare üzerinde son teknolojiyle donatılmış tesisleri, 500 çalışanı ve 100 milyon dolarlık cirosuyla, Esen Grubu gururla izlediğimiz bir marka oldu.

Yaşgünü vesilesiyle..

Hem 40. yaşlarını kutluyor..

Hem de “bir lokum fanatiği” olarak Dedezade lokumuna teşekkür ediyorum.

Kaynak

23 Ocak 2016, Cumartesi


Deniz Sipahi01Deniz SİPAHİ

Bir kutu lokum ve bir mektup

Bizde 10’lu yılları devirmiş kurum sayısı azdır.

100 yıllık olanları zaten ayakta alkışlıyorum.

Geçenlerde Salih Esen’den çok şık bir kutu aldım. Açtım, içinden lokumlar ve bir yazı çıktı.

Esen Plastik az değil, 40’ıncı yılını kutluyor.

Dedezade marka lokumun hikâyesi de şöyle: Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, Ege Bölgesi Sanayi Odası’na yaptığı ziyaret sırasında EBSO Başkanı Ender Yorgancılar’a ve EBSO Meclis Başkanı Salih Esen’e bu lokumları hediye getiriyor. Esen; lokumu çok beğeniyor ve 40’ıncı yıl için bu özel lezzeti tüm paydaşları ve yakın dostlarıyla paylaşıyor.

İçinden çıkan mektuba gelince...

Esen şöyle diyor.

“40 yıllık süreçte hem ülkemizin hem de sektörümüzün içinden geçtiği tüm zorlu süreçleri atlatarak bugünlere geldik. Ülkemizde ve dünyada güvenilirliğimizi kanıtlamış bir marka olarak yolumuza devam ediyoruz. Bugün itibariyle İzmir ve Adana’da olmak üzere 200 bin metrekare alan üzerinde son teknolojiyle donatılmış tesislerimizde 500’e yakın çalışanı, 100 milyon doları aşan ciromuzu ve bir çınar olma gururuna erişen Esen Plastik markasını hep birlikte yarattık ve büyüttük…”

Esen Plastik; 1976 yılında 3 kişilik bir ekip ve 500 metrekarelik bir atölyeden yola çıkarak bugünlere geldi.

Nice yıllara...

Kaynak

22 Ocak 2016, Cuma


Çocuklar için bayram cepte şeker demektir

Çocuklar için bayram cepte şeker demektir

ADANA (AA)
Bayram çocuklar için şeker toplamak demekti. Anneler, çocuklarına bol cepli elbiseler diker çocuklar da bayram boyu bu cepleri şekerle doldururdu. Günümüzde ise şekerin yerini artık çikolata aldı.


Bayramların geleneksel ikramı olan, ismi, Ramazan Bayramı ile özdeşleşen şeker; akide, üzeri mani yazılı kâğıtlılardan başlayarak geçirdiği üretim yolculuğunda, tahtını çikolataya kaptırdı. Türkiye’de şekerin bayram ikramı olma özelliği uzun yıllar öncesine dayansa da 1950'li yıllarda tüketimi artıyor. Öyle ki, bu yıllarda anneler, çocuklarının bayramlık pantolonlarını, daha fazla şeker toplayabilmeleri için bol cepli dikerken, cepler, bayram sabahını iple çeken çocukların kapı kapı dolaşarak özenle dizayn edilen şekerliklerden aldıkları akidelerle dolardı. Bayram sabahı büyüklerin elleri öpüldükten sonra "kim daha fazla şeker toplayacak" yarışına giren çocuklar, ceplerini kirleten ambalajsız akide şekerleri, yerini önce şeffaf görünümlü ambalajsız, ardından dış yüzeyi jelatinle kaplı "cıncık" olarak adlandırılan şekerlere bırakınca adeta devrim yaşadılar. İçi sıvı dolu şekerler ile yavaş yavaş çikolatalara geçildi.

ÇİKOLATA ŞEKERİ GEÇTİ

Cadbury Kent Gıda Kurumsal İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Ömer Taşçı, "Geçmişte çikolatanın daha pahalı, kişi başı gelirin düşük olması nedeniyle, en fazla satılan ürünler, geleneksel şekerlemelerdi. Son yıllarda artık çikolata sektörünün gelişmesi ve gelir düzeylerinin yükselmesiyle çikolata satışları şeker satışlarını geçti" dedi.

Lokumları çikolataya batırdık

Dedezade Lokumları sahibi Mustafa Dede ise, 1980'li yıllara kadar bayramlarda şekerlerin yanı sıra sade, güllü, fındık ve fıstıklı lokumların da bayramda ikram edilen ürünler arasında yer aldığını hatırlatarak, başta çocuklar olmak üzere tüketicilerde yaşanan tercih değişiminin lokum sektörünü de etkilediğini belirtti. Dede, “Eskiden lokumlar özel misafirlere ikram ediliyordu. Fakat son yıllarda çikolatanın öne çıkmasıyla biz de lokumları çikolata kaplayıp satmaya başladık” dedi.

Kaynak

24 Eylül 2008, Çarşamba


Milli Takıma özel lokum gönderildi

Milli Takıma özel lokum gönderildiArda

İSTANBUL (CİHAN)
Avrupa Şampiyonası çeyrek final maçında Hırvatistan ile mücadele edecek A Milli Futbol takımına maç öncesi özel lokum gönderildi. Lokumu gönderen Mustafa Dede, milli futbolcuların artı bir güç kazanacağını belirterek, maçın 2-1'lik skorla milli takımın zaferiyle sonuçlanacağını ifade etti.

İSME ÖZEL KUTULARA KONULDU

Avrupa Futbol Şampiyonası'nda grup elemelerindeki başarılarıyla Türkiye'yi sevince boğan Milli Takım bugün çeyrek final maçında Hırvatistan ile mücadele edecek. Bu maçta Milli Takım'ın biraz daha fazla enerjiye ihtiyacı olduğunu düşünen Dedezade Lokumları'nın sahibi Mustafa Dede hemen harekete geçti. Sipariş usulü lokum üreten Dede, Hırvatistan maçı öncesi futbolcular için özel lokum yaptı ve Viyana'ya gönderdi. Futbolculardan, teknik direktör ve yöneticisine kadar toplam 29 adet hazırlanan isme özel kutulardaki lokumlarla Atatürk Havalimanı VİP salonundan geçen Mustafa Dede maç için umutlu konuştu. Dede, "Türk lokumunu yiyecekler. Artı bir güç kazanıp, maçı yenecekler" dedi.

Avrupa Futbol Şampiyonası grup eleme maçlarından Yunanistan karşılaşması öncesinde de Milli Takım'a lokum ikram ettiğini belirten Dede, "O maçı seçmemin nedeni Türk lokumuna sahip çıkmamızdan dolayıdır. O zamanlar Yunanistan, Türk lokumuna sahip çıkmaya çalıyordu. Biz de buna tepki olsun diye, futbolcu ve protokole lokum ikram ettik." dedi.

Geçtiğimiz hafta milli takımın yaşattığı sevinçten dolayı futbolculara ve teknik heyete isme özel ahşap kutularda çok özel lokum hazırladıklarını anlatan Dede, "Lokumu yiyecekler. Artı bir güç kazanıp, maçı yenecekler. Yani lokumu yiyip, maçı yenecekler" ifadelerini kullandı. Daha önceden F1 pilotlarına Başbakan Recep Tayyip Erdoğan aracılığıyla da lokum verdiklerini belirten Dede, lokumları havalimanı yetkililerine teslim etti. Dede, mücadelenin 2-1'lik skorla milli futbolcuların galibiyetiyle sonuçlanacağını ifade ederken, lokumlar sayesinde futbolcuların ilave goller atacağını temenni etti.

Lokumlar, Viyana uçağıyla, milli futbolculara ulaştırılmak üzere gönderildi.

Kaynak

20 Haziran 2008, Cuma


Merve Kavakçı01Merve KAVAKÇI

Tarihinden Tatlısına Eski ve Yeni İstanbul

DEDEZADE
Bu sefer değil ama bir önceki Türkiye seyahatimde katıldığım bir uluslararası toplantı sırasında, bir kutu lokum uzatıldı benim de aralarında bulunduğum katılımcılara. Açıkçası lokum gibi biraz fazla tatlı yiyeceklerle pek arası olmayan biri olarak teşekkür edip nazikçe reddettim önce. Israr üzerine belki sonra tadarım diye bir peçete içinde aldım bir tane. Meğer yiyeceğim lokum değil, lokum ötesi bir şeymiş. Bir tane yemekle bırakamayacağınız lezzette yeni bir lokum. Butik tarzı üretim yapan Dedezade Lokumları, sipariş üzerine hizmet veriyor. Lokum severler, benim gibi sevmediğini zannedenler www.dedezade.com.tr adresinden ulaşabilirler.

20 Haziran 2008, Cuma

Gizle